Vodite računa o tome kako žvaćete hranu

Žvakanje hrane je proces kog nismo u potpunosti svesni, i obično mu i ne pridajemo značaj, jer je to refleksna radnja koju radimo, ali baš na briga zašto i kako. Ako je nešto žilavo, spontano žvaćemo duže, a ako je meko, kraće tako da o tome i ne razmišljamo.

Međutim, žvakati duže hranu ima mnogo dobrih efekata na naše zdravlje:

1. Aposrbuje se više kvalitenih hranljivih sastojaka iz hrane.

Žvakanjem usitnjavamo hranu i tada je ona lakša za probavu. Iz usitnjene hrane uzimamo više hranljivih sastojaka koje će organizam lakše iskoristiti.

2. Lakše postižemo i održavamo željenu telesnu težinu

Što duže žvaćemo, više nam vremena treba da završimo obrok, a samim tim ranije doživimo osećaj sitosti.

Kažu da je potrebno negde oko dvadesetak minuta da naš mozak dobije signal da smo siti i zato mnoga iskustva i studije pokazaju da ranije osetimo osećaj sitosti ako smo hranu žvakali duže.

3. Olakšavamo posao probavi

Duže žvakanje hrane omogućava da ne osećamo težinu u stomaku, ili nadimanje. Varenje je, zapravo, jako zahtevan proces za naše telo, zahteva ozbiljnu količinu energije, posebno ako je hrana nedovoljno usitnjena.

4. Činimo uslugu zubima

Žvakanje je fitnes za naše zube, ojačava ih i čini zdravijim duže. Pljuvačka koju tom prilikom proizvodimo, takođe blagotvorno deluje na zdravlje usne duplje, uništava bakterije i smanjuje plak koji se gomila na zubnoj gleđi.

5. Učimo da uživamo u ukusu

Jedenje u žurbi je ponekad skoro skroz bez žvakanja, pa se ukus hrane potpuno izgubi i sve svodi na forsirano punjenje želuca. Međutim, dužim žvakanjem otkrivamo sve nijanse ukusa hrane koju jedemo i, zapravo, tek tada uživamo u ishrani.

Kako se pravilno žvaće

  • Uzimajte manje zalogaje
  • Žvaćite sporo i neprekidno
  • Žvaćite sve dok vam zalogaj ne postane jedna tečna i meka smesa
  • Progutajte sve pre nego što uzmete novi zalogaj.

Zvuči lako. Sledeći put proverite kako vi u stvari to radite.

Vežbajte dok se ne usavršite!

Preporučujemo Vam